Subscribe RSS

perkongsian by Dr Zabidah/Kak Dah (salah seorang naqibah UniSZA Kampus Kota)

Assalamualaikum wrt..
Bertambah semangat rasanya bila mendengar perkongsian2 begini. Dgn perkongsian begini, kita blh mengetahui perkembangan semasa aktiviti2 sahabat2 kita yang dekat maupun jauh.
 
Ana kongsikan sedikit laporan sampel 1st year medic udm kampus kota..
Perancangan last minute, tengah hari semalam baru plan nak buat ari ni, so x sempat nak war2kan kpd akhw yang lain.
Sampel 1st yr medic diadakan pada pg tadi, 20.7.2010 start kul 8 pagi bertempat di pantai rhu, belakang UMT. Disertai oleh 30 orang student 1st yr medic, 8 org 2nd yr medic (anak usrah k jannah) , 4 org fasi UMT + UDM (anak usrah k dah), 3 akhwt penggerak serta 2 akhwt UMT. Dimulakan dengan sarapan pagi nasi minyak bungkus dan air beli sendiri di gerai tepi pantai..(huhu, air ade, cawan x dang nak beli pagi tu), then tazkirah pendek mengenai kebesaran penciptaan Allah oleh ukht nurul nazwa. Diteruskan dengan taaruf ringkas dan games yang dikendalikan oleh usrah 2nd yr medic..melalui sesi taaruf, setiap org dikehendaki memperkenalkan diri n tunjukkan trademark masing2..(em, mostly trademark kartun n korea/japan. ..)
Diteruskan dengan 3 games : mengenal suara binatang, choki2, surat khabar..riuh bebenar dengan 'suara kambing' mengembek..hehe. .setiap games ada mesej tersendiri yang hendak disampaikan.
program di akhiri dgn sesi pengisian perkongsian pengalaman dan relaksasi oleh dr rohayah..program berakhir pada jam 11.30 pagi. selepas ini, penyertaan join usrah dibuka kepada semua secara sukarela. bagi mereka yang masih belum bersedia untuk mengikuti usrah akan diteruskan dgn prgrm2 umum..
 
sekian dulu perkongsian sampel akhawat medic unisza kampus kota..IA, akan menyusul selepas ini sambutan pelajar baru beberapa jurusan lagi..
wallahua'lam. .

1 comments to “Sampel akhawat UniSZA Kampus Kota”

  1. kongsi la dalam k-ops.. =)