Subscribe RSS

Pesta KONVO UniSZA 2010
Pada 25-28 Jul yang lalu, kami telah melibatkan diri dalam bidang dakwah bisnes(untuk wet KTU..hehe)+dakwah fardi(pancing adik2)+dakwah umum dengan mengunakan medium Aqsa Syarif Bhd. Dengan bantuan pOk Madi(bos barang2 Aqsa Syarif+buku2 pustaka ilmiah) maka kabarnya banyak juga dapatan kami(rahsia..hu2). Alhamdulillah, dengan perancangan baik dari pengarah dan timb.pengarah serta bantuan mas’ul kami maka program kali ini sangat berjaya..



BOOTH AQSA SYARIF DI UniSZA





Jika UMT dapat kepercayaan buat program malam amal Palestin secara ad-hoc,kami pulak ditawar 2 tapak “FREE” untuk Aqsa Syarif sejak awal program. Actually pada awalnya kami sedikit kecewa kerana booth kami berada di tempat tidak strategik. Namun, Allah Maha Kuasa..DIA membantu kita dari sudut yang tidak disangka.Subhanallah..

Jualan kami berjalan baik walaupun terdapt sedikit kekangan dari aspek masa di kalangan penggerak. Jualan ini berobjektifkan untuk menjadi medan tajmi ke-2 ’ bagi adik2 yang telah di’DF’ sebelum itu. Justeru itu semua penggerak dikehendaki membawa mad’u mereka ‘bekerja’di gerai. Kami juga turut memberi mereka task dengan mengajak mereka menjadi sukarelawan dengan mengutip derma di medan tapak konsert IKLIM berlangsung. Alhamdulillah, satu pencapaian yang baik dari ikhwah2 yang berhempas pulas(ditegur pok guard kerana mengutip derma..pelik kan) menghabiskan task itu.

Tabung ini telah berjaya mendapatkan kutipan sebanyak RM 1K++. Walaupun tidaklah sebanyak mana namun ini insyaAllah menjadi bekal kami dihadapanNya pada hari kemudian.

Antara aktiviti lain yang kami lakukan adalah membuat tayangan Palestin yang memaparkan lagu-lagu Shoutul Harakah dan turut diselangi halwa dari Maher Zain. Sebenarnya kami mengalami masalah ‘keputusan elektrik’ pada malam pertama, bagaimanapun kami dapat mengatasinya pada malam kedua dan malam berikutnya. Mungkin ini juga tarbiyah dariNya bab kata seorang akh, “saja jer bergelap ni..nak merasai penderitaan penduduk Gaza yang diputuskan elektrik”.

Geleri foto Konvo UniSZA - booth Aqsa Syarif

Hari PERTAMA - menghayati Penderitaan di GAZA..bergelap=)
namun masih ramai yg datang mmbeli dan bertanya; knapa bergelap?..alhamdulillah, masih ramai yg prihatin=)





Hari KEDUA & KETIGA - Alhamdulillah, bekalan elektrik telah tiba=)









dua adik ini menarik perhatian kami..mulanya berdua, kemudian mmanggil ibunya tuk trut sma mnonton vdeo Palestin yg digambarkan sgt mnakutkan dari riak wajah mreka..dari usia mereka lah masyarakat harus dididik dengan isu sejagat seperti isu Palestin..                                                                                             







0 comments to “medan Amal di Pesta KonVO UniSZA”